A közösségi média ereje: állatbarát lájkgyűjtés Diego módra

A közel negyedmillió kedvelés félmillió forintot hozott a tatabányai menhelynek


Három fiatal kezdeményezésére egy hét alatt 243 000 lájk gyűlt össze a Diego Vértesszőlős Facebook oldalán, amelyhez az áruház vezetője és a cég központja is csatlakozott, hogy a kedveléseket anyagi támogatásra fordítsák. Az 500 000 forint adományt – amelyet elsősorban a sérült kisállatok élelmezésére, gyógyítására költenek – ma délután adják át a tatabányai Tappancs Állatotthonnak.


 tatabanya.jpg

 

Három vértesszőlősi diegos fiatalember – Balázs Dániel, Köteles Imre és Wágner Dávid – július 13-án lájkgyűjtésbe kezdett a Facebookon. Ezt írták: Segítsetek! A tatabányai Tappancs Állatotthon részére vásároltunk 50 kg eledelt! A főnök pedig annyi összeget adományoz az alapítványuknak, ahány lájk lesz ezen a fotón 7 nap alatt! Mi pedig kapunk tőle +2 szabadnapot ajándékba! Like és oszd meg!

 

Látva a felhívás nemes célját, a cég központjában úgy döntöttek: a "diegos fiúk” ötletének és az áruházvezető privát csatlakozásának elismeréseként az ügy mellé állnak. Akárhány lájk lesz, annak forintosított összegét megduplázzák, vagyis kiegészítik félmillió forintra. A támogatást ma adják át az alapítvány telephelyén – amit élőben, a Diego Vértesszőlős Facebook oldalán lehet nyomon követni (live streem, 17:45-től).

 

„Rendkívül hálásak vagyunk a példaértékű kezdeményezésért. Az adományt – a jelenleg hetven – négylábú lakónk élelmezésére és a beteg kutyusok, cicák gyógyítására fogjuk fordítani. A felhívás a kultúrált és felelős állattartásért folytatott küzdelmünkben is segít bennünket, hiszen ma az országban egymillió kutya és hárommillió macska kóborol, a kisállatok legalább fele pedig nincs beoltva és chippel ellátva” – nyilatkozta a Tappancs Állatotthon Alapítvány és Őrszolgálat vezetője, Zsigáné Marosi Éva. Majd hozzátette: sok a súlyosan sérült, csonttörött eb, akik közül mindössze 2-3-nak a műtéti gyógyítására lehet elegendő ez a közösségi összefogásból eredő, jelentős támogatás.

 

Meglepő statisztika

A közzétételtől számított 24 órán belül a felhívás közel négymilliós elérést produkált, 170 000 fölött volt a kedvelők száma, több mint 70 000-ren osztották meg és elindult a kommentlavina is. A tegnap esti lájkgyűjtés lezárásakor összesen 4,8 millió felhasználó hírfolyamába került be a poszt (ami a magyarországi facebookozók 86%-át jelenti) és egymilliónál is többen kattintottak a bejegyzésre. Bár a cél nem ez volt, mégis a szívet melengető akció hatására a vértesszőlősi csapat Facebook oldalának rajongói száma 30 000-rel nőtt, a hétvégi forgalom is megugrott (pl. tapétából egy nap alatt egy átlagos hónap eladási számát érték el).

 

Tóth Csaba, a Diego Vértesszőlős áruházvezetője elmondta: „Örömmel álltam az ügy mellé, így a posztban beígért szabadnapokat természetesen megérdemlik a leleményes fiúk. Köszönöm a nevükben is a lelkes, állatbarát emberek összefogását! Megható volt olvasni a kommentekben, hogy csak ebben a hét napban, a mi adományunkon túl számos tárgyi és anyagi felajánlás is érkezett a menhely számára. Ebből is látszik, milyen erő rejlik abban, ha jó célért szólítjuk meg a közösséget.”

 

###


A Diego Kft. 1992-ben alakult, 1996-tól építi és bővíti nemzetközi franchise hálózatát. Ma közel 150 áruház működik a magyarországi boltok mellett Szlovákiában és Romániában, így a vásárlók mindhárom országban azonos árszinten és szolgáltatási színvonalon találkoznak a Diego termékkínálatával. A Diego Magyarország egyik legismertebb márkája, ismertsége meghaladja a 90%-ot, a fogyasztók körében készült korábbi felmérések alapján. A cég számos szakmai elismerésben részesült, mint pl. többszörös MagyarBrands és Superbrands díjas, Az Év Franchise hálózata és átvevője, valamint a Külföldön sikeresen terjeszkedő hazai hálózat címek birtokosa, 2015-ben megkapta a Best Franchisee of the World nemzetközi kitüntetést és ötször nyerte el – idén a személyes ügyfélkezelés magas színvonaláért – a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban díjat. A társaság központi telephelye és logisztikai központja Dabason van. 200 munkatársat foglalkoztat, de a teljes franchise hálózatban összesen 1 000 fő dolgozik Diego színekben.

 

További információ: Diego Kft. (www.diego.hu), Filó Angéla Katalin marketing igazgató (+36-29/567-207; filo.angela@diego.hu)

Sajtókapcsolat: B&D ComMedia (www.commedia.hu), Béres Anikó ügyvezető (+36-20/943-4143; aniko.beres@commedia.hu

Tanácsra van szüksége a megfelelő választáshoz?

Megvendégeljük egy csésze kávéra és kollegáink segítenek a megoldásban áruházainkban.

Áruházaink

Szeretne akár 50% kedvezményt kapni?

Legyen klubtag és vásároljon kedvezőbb áron!

Kártyaigénylés